Jaką strategię działania przyjęli deweloperzy na najbliższe lata
Jakie plany rozwoju
mają firmy deweloperskie, budujące mieszkania na nadchodzące miesiące i kolejne
lata? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl
Mirosław
Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.
Planujemy utrzymanie
pozycji jednego z wiodących deweloperów w Polsce poprzez stałe umacnianie
pozycji na rynkach lokalnych, takich jak Warszawa, Wrocław, Kraków, czy
Trójmiasto. Podobnie jak w ostatnich latach, planujemy utrzymanie sprzedaży na
poziomie około 2000 mieszkań rocznie, przy czym przyglądając się rynkowi i
biorąc pod uwagę możliwości organizacyjne firmy, widzimy potencjał na
więcej.
Dariusz
Krawczyk, prezes zarządu Polnord SA.
Rok bieżący to kolejny
rok realizacji strategii spółki przyjętej na lata 2016-2019. Naszym celem na
najbliższe miesiące jest konsekwentny, stabilny wzrost poprzez dalsze
wzmacnianie obecności na najważniejszych i największych rynkach deweloperskich
w Polsce, głównie warszawskim i trójmiejskim.
Poprawa wyników
finansowych firmy powinna być zauważalna, gdy zaczniemy ujmować w rachunku
zysków i strat rekordowe poziomy sprzedaży mieszkań i kiedy sfinalizujemy
sprzedaż biurowców w warszawskim Wilanowie. Zgodnie ze strategią, w 2019 roku spółka
zamierza ustabilizować sprzedaż na poziomie 1500 lokali rocznie i uzyskać 500
mln zł przychodu.
Tomasz
Sujak, członek zarządu Archicom S.A.
W nadchodzącym roku
planujemy umacniać pozycję lidera wrocławskiego rynku nieruchomości. Zamierzamy
kontynuować strategię obejmującą obecność we wszystkich częściach Wrocławia w
segmencie mieszkań, loftów i apartamentów. Będziemy rozwijać projekty osiedli
społecznych, takich jak Forma, czy Olimpia Port. Zakładamy również szybki
rozwój na nowych rynkach – w Trójmieście, Łodzi, Krakowie i Poznaniu.
Chcąc zapewnić klientom
zdywersyfikowaną ofertę na wszystkich rynkach, na których działamy, planujemy dalsze
zakupy gruntów we Wrocławiu i Krakowie oraz uzupełnienie banku ziemi w Łodzi,
Poznaniu i Trójmieście.
Filarami naszej
strategii jest dywersyfikacja oferty sprzedażowej pod kątem lokalizacji, ceny i
struktury mieszkań oraz ciągłe podnoszenie jakości oferowanych produktów i
satysfakcji klienta. Stąd rozwijamy szereg usług komplementarnych, których
przykładem może być Klub Klienta.
Planujemy również
kolejne inwestycje biurowe we Wrocławiu, w segmencie działalności, który
historycznie bardzo korzystnie wpływał na nasze wyniki.
Podtrzymujemy również
realizację naszej strategii CSR obejmującej wprowadzanie sztuki do przestrzeni
miejskiej i wspieranie inicjatyw kulturalnych na terenie miast, w których
prowadzimy działalność.
Małgorzata
Szwarc-Sroka, Członek Rady Nadzorczej J.W. Construction Holding S.A.
nadzorujący Pion Ekonomiczny i Biuro Relacji Inwestorskich
Naszym priorytetem jest
działanie na bezpiecznym poziomie, zapewniającym satysfakcjonujące wyniki i
przepływy finansowe. Mocno stawiamy na dywersyfikację przychodów.
W ofercie mamy, zarówno mieszkania, jak i aparthotele, którymi zarządzamy.
Możemy się pochwalić wysokimi kompetencjami w tym zakresie, co jest poparte wieloletnim
doświadczeniem. Firma jest właścicielem i operatorem kilku hoteli, w tym
pięciogwiazdkowego Czarnego Potoku w Krynicy-Zdroju i czterogwiazdkowego Hotelu
Dana w Szczecinie.
W tym roku planujemy
otwarcie nowego aparthotelu Varsovia Apartamenty Kasprzaka w Warszawie,
który zaoferuje 321 apartamentów. Ponadto oczekujemy na pozwolenie na
budowę trzeciego obiektu, który wejdzie w skład sieci Varsovia Apartamenty
przy ulicy Pileckiego oraz aparthotelu Bernadowo Apartments przy ulicy
Spokojnej w Gdyni.
Eryk
Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper
Przyjęta strategia
zakłada dalszy rozwój firmy, poprzez wprowadzanie do oferty nowych, atrakcyjnie
zlokalizowanych projektów oraz dalszą rozbudowę obecnych inwestycji zarówno
wrocławskich, jak i krakowskich. Stawiamy na utrzymanie szerokiej i różnorodnej
oferty mieszkaniowej, która umożliwia sprzedaż na poziomie przynajmniej tysiąca
lokali rocznie.
W związku z tym
nieustannie prowadzimy poszukiwania gruntów pod nowe projekty deweloperskie,
spełniające określone parametry biznesowe. We Wrocławiu umacniamy pozycję
lidera w segmencie mieszkań o podwyższonym standardzie. W Krakowie powielamy
sprawdzony model biznesowy, dzięki czemu konsekwentnie budujemy pozycję
solidnego i godnego zaufania dewelopera.
Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
W tym roku planujemy
wprowadzić na rynek warszawski kilka projektów mieszkaniowych. Nowe inwestycje
będą zlokalizowane m.in. w dzielnicy Ochota – Willa Ochota, Wola – Okopowa 59A,
Bielany – Przy Agorze 6 oraz na pograniczu Pragi Północ i Targówka - Warszawski
Świt. W roku bieżącym naszym głównym celem jest zwiększenie rocznej sprzedaży
oraz dalszy zakup gruntów inwestycyjnych na terenie Warszawy. Liczymy na
utrzymanie koniunktury z nadzieją, że rynek nieruchomości będzie się
progresywnie rozwijał, co można było obserwować przez ostatnich kilka lat.
Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Prowadzimy
przygotowania do rozpoczęcia sprzedaży trzech inwestycji mieszkaniowych oraz
nowych etapów naszych projektów. W dłuższej perspektywie chcielibyśmy utrzymać
dotychczasowe tempo sprzedaży mieszkań i zakładaną wielkość oferty.
Przemysław Bednarczyk, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa
Holdingowa
Głównym celem firmy na
rok 2018 jest kontynuacja inwestycji mieszkaniowych na warszawskiej Woli, w tym
kolejnych etapów osiedli Miasto Wola i Stacja Kazimierz. Startujemy także
z realizacją oraz sprzedażą nowej inwestycji Osiedle PasteLove w Grodzisku
Mazowieckim, w którym zaplanowane zostało 21 budynków.
W tym roku rozpoczynamy
również prace projektowe i realizacyjne dla inwestycji biurowej EQlibrium 2 w
Warszawie. W perspektywie najbliższych kilku lat chcemy wyraźnie zaznaczyć i
utrwalić swoją obecność na rynku mieszkaniowym oraz biurowym w kraju. Planujemy
realizację projektów inwestycyjnych na terenie Gdańska i Wrocławia.
Marcin Liberski, dyrektor
marketingu i sprzedaży w Atlas Estates
Celem firmy jest
kontynuowanie strategii stabilnego wzrostu na rynkach nieruchomości mieszkaniowych
i komercyjnych, na których prowadzimy działalność. Już w minionym roku
podjęliśmy strategicznie ważne decyzje, których efekty mamy nadzieję obserwować
w roku bieżącym. Wkrótce powinniśmy ruszyć z realizacją nowej inwestycji
mieszkaniowej przy ulicy Nakielskiej na warszawskiej Woli.
Jeśli chodzi o
nieruchomości komercyjne, po inwestycjach w infrastrukturę techniczną i
bezpieczeństwo budynku Millennium Plaza przy placu Zawiszy w Warszawie, obecnie
prowadzimy prace związane z modernizacją części wspólnych wieżowca, które
obejmują przede wszystkim lobby główne i hol windowy.
Adrian
Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel
Service
Planujemy utrzymać
pozycję lidera w segmencie mieszkań popularnych. Mamy kilka zaplanowanych
inwestycji, w ramach których powstaną rodzinne, bezpieczne i funkcjonalne
osiedla. Zadbamy również o ich estetykę, ponieważ chcemy projektować nie tylko
same budynki, ale również przestrzeń wokół nich. Profil działalności i polityka
firmy nie zmieni się. Chcemy, aby nasi klienci byli mile zaskoczeni
profesjonalną obsługą i fachową pomocą w uzyskaniu kredytu, sprzedaży starego
mieszkania i w procesie zakupu mieszkania. Angażujemy się również w życie społeczności
naszych osiedli.
W tym roku
chcemy kontynuować rozwój budownictwa energooszczędnego, a także rozwijać
sektor smart home. Każdy dom może zostać stworzony na indywidualne zamówienie i
wyposażony m.in. w kolektory słoneczne, panele fotowoltaiczne, czy gruntowne
wymienniki ciepła, a także systemy smart home.
Adam
Dąbkowski, dyrektor generalny Nexity Polska
W najbliższych
miesiącach skupimy się przede wszystkim na sprzedaży rozpoczętych projektów
deweloperskich i pracy nad nowymi, niestandardowymi rozwiązaniami. Zauważamy,
że coraz większym wyzwaniem jest znalezienie nowych, atrakcyjnych lokalizacji w
dużych miastach, takich jak Warszawa.
Naszym
celem będzie, więc pozyskanie nowych, atrakcyjnych gruntów pod budowę i
realizację właśnie takich obiektów, w których będziemy mogli optymalnie
wykorzystać przestrzeń, tworząc nieruchomości wraz z przestrzenią rekreacyjną
dedykowaną przyszłym mieszkańcom.
Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment
Zarówno
w tym roku, jak i przyszłych latach zamierzamy kontynuować wprowadzoną niedawno
politykę budowy mieszkań w lepszym standardzie, nowoczesnej architekturze, w
lokalizacjach położonych w pobliżu centrów miast, ponieważ na takie lokale jest
największy popyt.
Autor: Dompress.pl
Więcej
informacji: info@dompress.nieruchomosci.pl
Komentarze
Prześlij komentarz