Jakie usprawnienia w komunikacji z klientami wdrożyli deweloperzy
Jakie
formy komunikacji wprowadzili deweloperzy mieszkaniowi? W jaki sposób firmy
rozszerzyły swoją aktywność w sieci? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości
Dompress.pl.
Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.
Obostrzenia
wprowadzone w związku z sytuacją spowodowaną rozprzestrzenianiem się
koronawirusa zmieniły kierunek naszych działań i sposób komunikacji z
klientami. Obecnie obsługa klienta odbywa się głównie online. Wprowadziliśmy możliwość
wideorozmów z doradcą oraz zdalnego podpisywania umów rezerwacyjnych. Dodatkowo
klient może porozmawiać z doradcą poprzez czat dostępny na stronie
internetowej. Planujemy wprowadzenie kolejnych zmian, które ułatwią
komunikację. Należy jednak podkreślić, że zakup mieszkania to jedna z
poważniejszych decyzji w życiu, a wprowadzone usprawnienia mogą w niektórych
sytuacjach nie zastąpić wizyty w biurze sprzedaży. Nasze biura są otwarte dla
klientów, przy zachowaniu zalecanych środków ostrożności.
Zbigniew
Juroszek, prezes Atal
Mając
na celu troskę o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników wprowadziliśmy
zmiany związane z obsługą osób zainteresowanych zakupem mieszkania. Nasi
pracownicy oczywiście nadal są do dyspozycji w standardowych godzinach, jednak
zachęcamy klientów do kontaktu drogą telefoniczną lub mailową. Wychodząc
naprzeciw oczekiwaniom nabywców wprowadziliśmy także szereg ułatwień m.in.
spotkania z doradcą w formie wideorozmowy. Dynamiczny rozwój sytuacji może
jeszcze silniej wpływać na zachowania i oczekiwania klientów oraz przyczynić
się do dalszej digitalizacji procesu sprzedaży.
Małgorzata
Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W.
Construction Holding S.A.
Tryb
pracy w naszym przypadku nie uległ zasadniczej zmianie. Jesteśmy dostępni dla
klientów w każdej formie: drogą mailową, telefoniczną, czy przez aplikacje
wizualne oraz w biurach sprzedaży, gdzie obowiązują środki ostrożności.
Naturalnie, w trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników, zachęcamy do
spotkań i rozmów online poprzez videokonferencje za pośrednictwem aplikacji Skype
i interaktywnych spotkań na budowie. Handlowcy dysponują filmami z
przykładowych lokali w standardzie deweloperskim. Na życzenie klienta,
zaopatrzeni w kamerę, pokazują wnętrze budynku i plac budowy „na żywo”. Podczas
prezentacji klienci mogą prowadzić rozmowę, zadawać pytania, poznawać najlepsze
okazje z dziesiątek atrakcyjnych lokali w naszych inwestycjach: Bliska Wola
Tower na warszawskiej Woli, Jerozolimskie Invest w Warszawie, gdzie mamy
wykończone i wyposażone, gotowe do zamieszkania apartamenty, Willa Wiślana na
Tarchominie, Stacja Centrum w Pruszkowie, Osiedle Tysiąclecia w Katowicach oraz
Hanza Tower w Szczecinie. Ponadto jesteśmy aktywni w sieci, a uzupełnieniem
jest komunikacja poprzez sms, mailing i za pośrednictwem strony internetowej.
Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper
Dbając
bezpieczeństwo klientów i pracowników na początku marca podjęliśmy decyzję o
zamknięciu biur sprzedaży. Cały czas pozostajemy jednak aktywni. Nasi doradcy
pracują zdalnie, a komunikacja z klientami odbywa się drogą mailową i
telefoniczną. Możliwa jest także przez komunikatory internetowe. Rezerwacji
mieszkań również można dokonać on-line.
Monika
Perekitko, członek zarządu Matexi Polska
Przede
wszystkim bardzo mocno postawiliśmy na spotkania online, zarówno w procesach
administracyjnych, jak i kontaktach z nabywcami. Pracujemy z naszymi klientami
poprzez wirtualne biura sprzedaży, jednak w kluczowych kwestiach jesteśmy otwarci
także na spotkania indywidulne. Od 4 maja w związku z dużym zapotrzebowaniem
nabywców otworzyliśmy nasze biura sprzedaży także w wersji klasycznej z
zachowaniem procedur bezpieczeństwa i niezbędnych środków ochrony.
Edyta
Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development
Wbrew
pozorom nie zmieniło się u nas tak wiele. Wcześniej stawialiśmy bardziej na
spotkania bezpośrednie, ale i nie stroniliśmy od videokonferencji. Teraz po
prostu robimy to częściej. Niezmiennie odbieramy telefony, po zapytaniach
mailowych oddzwaniamy i zapraszamy na spotkania. Wcześniej zapraszaliśmy w
pierwszej kolejności do biura sprzedaży, a teraz proponujemy spotkanie za
pośrednictwem platform wideokonferencji: Google Hangouts, Skype i Zoom.
Praktycznie wszystko, poza podpisaniem umów wymagających poświadczenia
notarialnego, możemy wykonywać z użyciem komunikacji na odległość, w tym
podpisywanie umów cywilnych, dzięki wdrożeniu platformy Autenti.
Od
wprowadzenia blokady mamy jednak świadomość, że zupełnie inne doświadczenia są
związane z prowadzeniem rozmów bezpośrednio, więc nie zrezygnowaliśmy z
możliwości osobistego spotkania w biurze sprzedaży. Wprowadziliśmy wszystkie
zalecane środki ostrożności. Dodaliśmy własne zasady bezpieczeństwa, ograniczyliśmy
liczbę pracowników obecnych w biurze do maksymalnie trzech osób. Dysponujemy
dużą salą konferencyjną, która pozwala zachować zalecany ponad dwumetrowy
odstęp między ludźmi, więc można bez obaw przeprowadzić spotkanie. Znajduje się
tam również urządzenie prezentujące cyfrową makietę, co również daje dodatkowe
możliwości, z których klienci faktycznie korzystają.
Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Bardzo
modnym słowem stało się ostatnio słowo „zdalny” jednak zdalna obsługa czy pewne
etapy sprzedaży były realizowane zdalnie już od dawna. W obecnych czasach,
nawet przed epidemią wielu klientów miało ograniczone możliwości czasowe, więc
te sprawy, które mogliśmy realizowaliśmy z pomocą maila czy telefonu. Sprzedaż
w naszej branży jest bardzo specyficzna i pewnych czynności nie da się wykonać
bez osobistego spotkania. Wymagają tego umowa u notariusza czy odbiór lokalu.
Janusz
Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
Nasze
biura sprzedaży pracują normalnie w standardowych godzinach, przy zachowaniu
wszystkich niezbędnych środków ostrożności i bezpieczeństwa. Zapraszamy
klientów na spotkania po wcześniejszym umówieniu się z doradcą na konkretną
godzinę. Dodatkowo wprowadziliśmy możliwość spotkania on-line dla osób, które
wolą pozostać w domu. Wtedy nasz doradca zdalnie łączy się z klientem w celu
przeprowadzenia wideo-prezentacji. Poza tym klienci mają możliwość telefonicznego
kontaktu z nami oraz poprzez e-mail lub chat na stronie internetowej.
Karolina Guzik, menadżer ds.
sprzedaży w spółce mieszkaniowej Skanska
Większa część aktywności przeniosła się obecnie
do sieci. W związku z akcją #zostańwdomu nasi klienci więcej czasu niż
dotychczas spędzają online, odwiedzając nasze projekty wirtualnie. Naszym
zadaniem jest to ułatwić, dlatego dodaliśmy na naszą stronę internetową funkcjonalności
takie, jak wirtualne spacery po mieszkaniach, filmy prezentujące trwające
budowy i ich okolicę. Aktualnie spacer 360 można odbyć po wybranych lokalach na
osiedlach Park Skandynawia, Holm House i Jaśminowy Mokotów. Dodatkowo, ze
względu na to, że nasi handlowcy również chwilowo pracują zdalnie,
wprowadziliśmy możliwości dla wirtualnych prezentacji oferty, za pomocą
dostępnych aplikacji. Chcielibyśmy jednak podkreślić, że nie jest to dla nas
zupełna nowość, ponieważ jako nowoczesna spółka już od dawna wykorzystujemy
narzędzia umożliwiające telepracę. Rozszerzyliśmy jednak takie możliwości
również do kontaktów z klientami podczas sprzedaży mieszkań, zdalnym
podpisywaniu umów czy w procesie odbiorów lokali. Klientom taka forma
komunikacji nie jest obca, od dawna bowiem wybór mieszkania wstępnie odbywa się
w sieci.
W celu zachowania najwyższego standardu
bezpieczeństwa, wprowadziliśmy również możliwość podpisywania umów
rezerwacyjnych przez internet, za pośrednictwem platformy udostępnianej przez podmiot
zewnętrzny. Zapewne część już wprowadzonych rozwiązań online pozostanie z nami
na dłużej, jest to bowiem ułatwienie w procesie zakupu mieszkania.
Bogdan Borkowski, prezes zarządu Waryński S.A.
Grupa Holdingowa
Obecna sytuacja jest trudna dla wszystkich i dla
wszystkich nowa. Nasza firma wykorzystuje wszelkie dostępne i dogodne dla
klientów metody komunikacji. Zaktywizowaliśmy obszary online, mi.in wirtualny
spacer po mieszkaniach i wideokonferencje, co pozwala na przedstawienie oferty
w bezpieczny sposób bez wychodzenia z domu. Skupiliśmy się na przejrzystej
komunikacji wpływu pandemii na naszą działalność. Przede wszystkim podjęliśmy natychmiastowe działania,
które umożliwiły normalne
prowadzenie działalności firmy, a nie ograniczanie.
Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development
Nasze
biura sprzedaży pozostają cały czas otwarte. Pracujemy przy zachowaniu pełnych
środków ostrożności, zgodnie z zaleceniami GIS. W trosce o bezpieczeństwo
uruchomiliśmy nowy kanał komunikacji w postaci spotkań online za pośrednictwem
aplikacji Skype. Zauważyliśmy jednak, że klienci wolą tradycyjne spotkania z
naszymi doradcami. Część osób zainteresowanych zakupem lokalu chce zobaczyć
inwestycję, jej otoczenie, mieszkanie pokazowe i spotkać się w biurze sprzedaży.
Niektórzy klienci odłożyli decyzję o zakupie na pewien czas w oczekiwaniu na
ustabilizowanie się sytuacji związanej z epidemią.
Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier
Polska
W
związku z obecnym trybem pracy umożliwiliśmy zakup mieszkania online oraz
umówienie wirtualnego spotkania z doradcą w formie wideokonferencji. Nasi
pracownicy niezmiennie pozostają do dyspozycji klientów, a na wszelkie
zapytania odpowiadają także telefonicznie i mailowo. Staramy się na bieżąco informować
klientów o działaniach związanych z konkretnymi projektami oraz o aktualnej
ofercie. Zachęciliśmy nabywców do pozostania w domu, ale wprowadziliśmy nowe
opcje kontaktu, utrzymaliśmy płynność obsługi i sprzedaży. Nieustannie
monitorujemy sytuację oraz zalecenia instytucji państwowych. Jeżeli będzie to
konieczne, wprowadzimy dodatkowe rozwiązania i udogodnienia.
Sebastian Barandziak, prezes zarządu
Dekpol Deweloper
Dostosowaliśmy się do preferowanej i
zalecanej przez wszystkich komunikacji zdalnej. W zakresie indywidualnych
spotkań wprowadziliśmy np. możliwość umówienia wideorozmowy. Wszelkich
informacji udzielamy także poprzez kontakt telefoniczny i mailowy. Dodatkowo, w biurze sprzedaży utrzymujemy
dyżury handlowców przy zachowaniu wszelkich środków bezpieczeństwa. Spotkania z
klientami organizujemy także na budowach, gdzie nie ma problemu w utrzymaniu
odpowiedniego dystansu. Większość materiałów dotyczących naszych inwestycji
dostępnych jest na naszej stronie internetowej. Zintensyfikowaliśmy również
reklamę online.
Autor: Dompress
Komentarze
Prześlij komentarz