Hity sprzedażowe na rynku mieszkań 2020
Które z inwestycji mieszkaniowych okazały się hitem sprzedażowym 2020 roku? Jakie mieszkania cieszyły się największym powodzeniem? Dlaczego? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości dompress.pl
Mirosław Kujawski,
członek zarządu Develii
Warto zaznaczyć, że
klienci, którzy kupują mieszkanie dla siebie oraz klienci inwestycyjni mają
zupełnie różne potrzeby i wymagania. Jeżeli chodzi o pierwsza grupę,
szczególnym zainteresowaniem cieszyły się mieszkania z dużym balkonem lub
tarasem czy ogródkiem. Klienci zwracali też uwagę na funkcjonalność układów
mieszkań i możliwość ich aranżacji zgodnie z nowymi potrzebami, w tym
dostosowaniem przestrzeni do coraz bardziej powszechnej pracy z domu. Biorąc
pod uwagę te czynniki, szczególnie popularna była inwestycja Ceglana Park w
Katowicach, w której na etapie przedsprzedaży znalazło nabywców 40 proc. lokali
dostępnych w ofercie. Z kolei wśród inwestorów największym zainteresowaniem
cieszą się kompaktowe mieszkania, w bliskiej odległości od centrum miasta czy ośrodków
biurowych. W tej kategorii hitem sprzedażowym był projekt Osiedle na Woli w
Warszawie.
Angelika Kliś, dyrektor
zarządzająca ds. Sprzedaży i Marketingu w Atal
Nie sposób wskazać
jedną konkretną inwestycję, wszystkie bowiem sprzedają się bardzo dobrze. Z
pewnością jednak najbardziej cieszymy się z sukcesu wprowadzonych do sprzedaży
inwestycji w Trójmieście. W samym tylko 2020 roku uzupełniliśmy ofertę w tej
aglomeracji o cztery inwestycje, w których powstanie łącznie 740 lokali. Co
istotne, wszystkie te projekty cieszą się dużym zainteresowaniem nabywców.
Joanna Chojecka,
dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Robyg SA.
Naszym hitem są
mieszkania z ogródkami. Oferujemy też system Smart House firmy Keemple bez
dodatkowych opłat. Natomiast w kontekście inwestycji, bardzo ciekawą ofertą są
mikroapartamenty Modern Space w warszawskich Włochach. W dwóch budynkach Modern
Space znajdą się 402 lokale o metrażach od 17 mkw. do 39 mkw. Na parterze
planowane są lokale usługowe i sklepy, a na pierwszym piętrze przestrzeń
przeznaczona m.in. na Centrum Medyczne. Recepcja z portierem, monitoring i
ochrona zapewnia bezpieczeństwo, a strefa ogólnodostępnych usług (pralnia,
suszarnia, fitness, strefa biurowa) podnoszą standard inwestycji. Lokalizacja w
pobliżu ośrodków biznesowych gwarantuje doskonałą stopę zwrotu. Możliwość
wykończenia pod klucz i odpisania
podatku VAT to kolejne atuty Modern Space.
Małgorzata Ostrowska,
Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.
Hitem sprzedażowym 2020
roku jest warszawskie osiedle usytuowane w obrębie ulic Kasprzaka, al. Prymasa
Tysiąclecia i Ordona. Inwestycja oddawana jest etapami od 2013 roku a hitem
sprzedażowym jest niezmiennie od 2017 roku, kiedy to osiedle Bliska Wola
zwyciężyło w rankingu TOP 10 najlepszych osiedli mieszkaniowych.
Docelowo w osiedlu
będzie blisko 5 tysięcy mieszkań o powierzchni od 23 mkw. do 183 mkw.,
apartamentów inwestycyjnych o metrażu od 18 mkw. do 65 mkw. i lokali usługowych
wielkości od 18 mkw. do 910 mkw. w 7 – 26 piętrowych budynkach z zielonymi
tarasami na dachach. Projektanci szczególnie zadbali o część rekreacyjną
osiedla: bulwar z ogródkami, place zabaw dla dzieci, ścieżki rowerowe, boisko
do siatkówki, koszykówki, piłki ręcznej, piłki nożnej, badmintona i tenisa
stołowego, i park fontann na placu zwanym Central Parkiem. Ostatni etap budowy
to nowoczesny, prestiżowy 27 piętrowy wieżowiec Bliska Wola Tower, który
zostanie oddany do użytku w przyszłym roku, ale już teraz w ofercie zostało nam
tylko nieco powyżej 20 proc. mieszkań. Wszystkie lokale są klimatyzowane, mają
balkony i loggie.
Bartosz Kuźniar, prezes
zarządu Lokum Deweloper
W 2020 roku największym
zainteresowaniem cieszyły się nasze osiedla zlokalizowane w centrach miast –
Lokum Porto we Wrocławiu i Lokum Salsa w Krakowie. Z uwagi na ich położenie i
urozmaiconą ofertę mieszkań stanowią atrakcyjną ofertę, zarówno dla osób
nabywających mieszkania na własne potrzeby, jak i klientów inwestycyjnych
poszukujących możliwości bezpiecznego ulokowania posiadanego kapitału.
Cezary Grabowski,
dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska
W każdym mieście, w
którym budujemy, możemy wskazać hit sprzedażowy 2020 roku. W Warszawie są to
osiedla: Essentiel Talarowa na Białołęce i Lumea na Bemowie. Oba wprowadziliśmy
do sprzedaży w tym roku. Klienci docenili je przede wszystkim za różnorodność
metraży i rozkładów mieszkań, lokalizację z pełną infrastrukturą oraz
ekologiczne elementy projektów. Essentiel Talarowa powstaje w pobliżu terenów
zielonych i niedaleko Wisły, a głównym atutem lokalizacji Osiedla Lumea jest
bliskość do dwóch powstających stacji drugiej linii metra.
We Wrocławiu dużą
popularnością cieszyły się inwestycje: Zajezdnia Wrocław oraz Perspective –
Wille Miejskie. Zajezdnia Wrocław przyciąga przede wszystkim inwestorów
poszukujących małych mieszkań pod wynajem blisko centrum miasta.
W Poznaniu największym
zainteresowaniem cieszyła się w tym roku inwestycja Soleil de Malta. Mieszkańcy
miasta doceniają bliskość uwielbianej Malty. W projekcie bardzo spodobała im
się również wyjątkowa strefa relaksu z boiskiem do siatkówki plażowej.
Sebastian Barandziak,
prezes zarządu Dekpol Deweloper
W tym roku bardzo duże
zainteresowanie klientów wzbudziła nasza oferta w ekskluzywnym kompleksie Sol
Marina nad Zatoką Gdańską. To unikalny koncept apartamentów połączonych z
luksusową mariną. W ramach całej inwestycji realizowanej w trzech etapach
powstanie łącznie kilkaset apartamentów oraz pokoi hotelowych. W oferowanym
aktualnie pierwszym etapie przygotowujemy 92 apartamenty o powierzchni od 30
mkw. do 85 mkw. Istnieje możliwość zakupu indywidualnego miejsca do cumowania
jachtu lub łodzi motorowej. To z pewnością niepowtarzalna inwestycja na
gdańskim wybrzeżu.
Zuzanna Należyta,
dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Bardzo dużą
popularnością cieszy się nasza, gdańska inwestycja Wolne Miasto. W kolejnych
budynkach sprzedajemy prawie wszystkie mieszkania przed zakończeniem budowy. Po
wprowadzeniu pierwszego lockdownu w marcu wstrzymaliśmy realizację kolejnego
etapu. Mieliśmy jednak na tyle duże zainteresowanie nowym budynkiem, że
wprowadziliśmy na rynek 6 etap inwestycji. Inwestycja Wolne Miasto jest ceniona
przez klientów głównie dzięki projektowi urbanistycznemu. Postawiliśmy na jak
największą ilość terenów zielonych i rekreacyjnych, pozostawiając nawet zastany
na działce sad owocowy. Ruch kołowy jest przeniesiony na zewnętrzne obrzeża
osiedla, dzięki czemu wewnątrz osiedla postały zielone enklawy idealne jako
teren do spacerów, rekreacji czy zabaw dla dzieci. Dzięki wysokiej jakości
wykonania i przemyślanemu projektowi nasza inwestycja cieszy się również
zainteresowaniem osób, które chcą ulokować nadmiar środków w dobro, które nie
straci na wartości.
Janusz Miller, dyrektor
ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
Wszystkie inwestycje
realizowane w 2020 roku znajdują się w bardzo dobrych lokalizacjach Warszawy.
Przede wszystkim z każdej można dostać się do najbliższej stacji metra w ciągu
5 minut. To bardzo ważny aspekt, jeśli chodzi o preferencje klientów. Stąd
bardzo duże zainteresowanie mieszkaniami w tych projektach, zarówno ze strony
inwestorów, jak i klientów indywidualnych. Natomiast zdecydowanym hitem
sprzedażowym w 2020 roku jest inwestycja Warszawski Świt, która zlokalizowana
jest przy ulicy Poborzańskiej na Targówku, gdzie docelowo powstanie małe
miasteczko z ponad dwoma tysiącami mieszkań.
Monika Perekitko,
członek zarządu Matexi Polska
Zdecydowanym hitem w
naszej ofercie jest inwestycja Żeromskiego 17 położona na warszawskich
Bielanach. To projekt, który przygotowywaliśmy bardzo długo i pieczołowicie i
już w tym okresie pojawiło się wiele zapytań od klientów oczekujących na
uruchomienie tego doskonale zlokalizowanego projektu. Aktualnie notujemy
rekordowo duże zainteresowanie tą inwestycją w naszym biurze sprzedaży i bez
wahania mogę nazwać go hitem sprzedaży 2020 roku.
Edyta Kołodziej,
dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development
Niekwestionowanym hitem
mijającego roku były 38 metrowe mieszkania z dwoma pokojami w inwestycji ST_ART
Piątkowo. Wszechstronność i bardzo praktyczne układy sprawiły, że świetnie
wpisały się w potrzeby dwóch ważnych grup klientów. Z jednej strony osób, które
kupowały je z myślą o samodzielnym zamieszkaniu. Z drugiej inwestorów, którzy
są zainteresowani wynajmem długoterminowym.
Na przedmieściach także
sprzedawały się mieszkania dwupokojowe, ale o wyraźnie większym metrażu 50
metrów. Ważnym kryterium wyboru dla klientów były dodatkowe przestrzenie
rekreacyjne, tj. balkony, tarasy, a przede wszystkim ogrody przynależne do
mieszkań parterowych.
Robert Stachowiak,
prezes zarządu SGI
Bardzo dużym
zainteresowaniem, już od momentu wejścia do sprzedaży, cieszy się nasza
inwestycja Ustronie Mokotów na warszawskich Siekierkach. To pierwsze osiedle
domów jednorodzinnych realizowane w Warszawie przez spółkę. Do tej pory
sprzedaliśmy 40 proc. domów, a kolejne 10 proc. mamy w rezerwacji.
Ustronie Mokotów jest
odpowiedzią na potrzeby osób, które marzą o domu z ogrodem, przy jednoczesnej
bliskości centrum i wszystkich udogodnień, jakie niesie życie w mieście. W
czasie pandemii, kiedy w domach oraz ich bliskiej okolicy spędzamy znacznie
więcej czasu, duży ogród jest rozwiązaniem mocno zyskującym na znaczeniu wśród
kupujących. Inwestycja wyróżnia się wysokim standardem wykończenia, na co
klienci również zwracają uwagę.
Tomasz Czubak, dyrektor
Przygotowania Projektów Deweloperskich w Jakon
Naszym największym
bestsellerem ostatnich lat jest niezmiennie inwestycja Lwowska 2. W drugi
etapie pozostało już tylko kilkanaście mieszkań. Jest to inwestycja z widokiem
na Jezioro Maltańskie w bardzo popularnej poznańskiej dzielnicy. Standard
inwestycji jest bardzo wysoki. Elewację wyróżnia zastosowanie szlachetnych
materiałów, takich jak płyty HPL, płyty włókno-cement. W mieszkaniach występują
bardzo duże przeszklenia, do każdego mieszkania przynależy przestronny balkon,
loggia lub taras. W jednej z klatek schodowych znajduję się panoramiczna winda
z widokiem na tor regatowy poznańskiego jeziora.
Karolina Guzik,
menadżer sprzedaży w spółce mieszkaniowej Skanska
Największą
popularnością cieszy się osiedle Park Skandynawia. W przypadku tej inwestycji
klienci docenili nie tylko funkcjonalność i skandynawski charakter budynków,
ale również świetną lokalizację oraz rozwiniętą infrastrukturę w bliskim
sąsiedztwie osiedla. Położenie na warszawskiej Pradze-Południe zapewnia bardzo
dobrą komunikację z innymi częściami stolicy. Jesienią do sprzedaży trafił już
trzeci etap naszej bestsellerowej inwestycji.
Zaraz za Parkiem
Skandynawią uplasował się Jaśminowy Mokotów. To inwestycja, która zachwyciła
nabywców przede wszystkim piękną zielenią na terenie osiedla oraz przestrzenią
do rekreacji i spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu.
Natalia Sawicka,
dyrektor sprzedaży i marketingu Angel Poland Group we Wrocławiu
Trudno wskazać jedną
inwestycję, bo tak naprawdę cały nasz segment premium odnotował w tym roku
znaczny wzrost popularności. Jest to przede wszystkim konsekwencja niestabilnej
sytuacji ekonomicznej i chęci bezpiecznego ulokowania kapitału przez naszych
klientów, przy rekordowo niskich stopach procentowych. Jeśli chodzi o wybór
naszych inwestycji, główną rolę przy ich wyborze odgrywa przede wszystkim
lokalizacja. Budujemy w atrakcyjnych, pożądanych do życia miejscach.
Agata Zambrzycka,
dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Aria Development
Najlepiej sprzedawały
się mieszkania jedno i dwupokojowe o metrażu od 29 mkw. do 45 mkw. To
najpopularniejszy produkt wśród osób młodych, jak i klientów inwestycyjnych.
W tym roku
rozpoczęliśmy sprzedaż 3 etapu Osiedla Łomianki. Rozpoczęliśmy również sprzedaż
Nowego Osiedla Natura 2. Tylko w pierwszych dwóch tygodniach sprzedaży
podpisaliśmy umowy rezerwacyjne na ponad 15 proc. mieszkań. Zaprojektowane
zostało w nim 230 smart mieszkań o metrażu od 29 mkw. do 76 mkw. W ramach
3-etapowej, przepełnionej zielenią inwestycji, powstanie sześć
czterokondygnacyjnych budynków z cichymi windami, panelami fotowoltaicznymi i
podziemnymi garażami.
Mariola Żak, dyrektor
sprzedaży i marketingu Aurec Home
Klienci chwalą sobie
naszą warszawską inwestycję Miasteczko Jutrzenki, nie tylko za dobre projekty
mieszkań, ale również projekt zagospodarowania osiedla. Także usytuowanie, z
jednej strony z dala od zgiełku miasta, w cichej i spokojnej okolicy, a z
drugiej blisko centrum, w miejscu dobrze skomunikowanym z innymi rejonami
Warszawy.
Sylwester Śniadecki,
prezes Śniadecki Development i Śniadecki Investment Group
Śniadecki Development
od dłuższego czasu kojarzony jest z dobrą architekturą i wysoką jakością
wykończania budowanych nieruchomości. Klienci szukają wygodnego domu dla
rodziny i taki produkt im oferujemy. W bieżącym roku największym
powodzeniem cieszyły się domy z ogrodami
w Osiedlu Tuleckim w podpoznańskim Gowarzewie. Największe wrażenie na
kupujących robiły salony wysokie na 5 metrów, możliwość wykonania antresoli i
swoboda, którą daje własny ogród.
Wojciech Dzioba, prezes
zarządu TBV Investment
Mamy co najmniej kilka
hitów sprzedażowych w ofercie, dostosowanych do różnych potrzeb klientów. Dużym
powodzeniem cieszą się inwestycje zlokalizowane na osiedlach posiadających
rozbudowaną infrastrukturę handlowo-usługową lub znajdujące się w pobliżu
uczelni wyższych, takie jak np. Osiedle Fieldorfa czy Osiedla Jutrzenki. Tutaj
wśród klientów przeważają inwestorzy oraz osoby studiujące lub pracujące w
Lublinie. Z kolei młodzi ludzie i pary z dziećmi chętnie nabywają mieszkania w
naszych, nowych lokalizacjach położonych na obrzeżach miasta, jak Felin i
okolice Zalewu Zemborzyckiego, gdzie budujemy Osiedle Europejskie oraz Osiedle
Regaty.
Autor: dompress.pl
Komentarze
Prześlij komentarz